KWO Boulevard van Week 45

Het staartje van het najaar is nu toch echt in zicht en afgelopen week werden we zowaar verrast door de eerste nachtvorst van het jaar. Niet al te best voor de watertemperatuur, maar bij een blik op social media werden we toch nogverwend meteen flinke portie aan late najaarskarpers! Sluit jeweekend daarom in stijl af door even mee te kijken naar het karpernieuws uit het wereldje van afgelopen week. Deze week met o.a.een flinke portie herfstvissen, bakken van de rivier en een opvallend toffe video over de visserij op snoek!

Lotavontuur met de gebroeders Stelma

Afgelopen vrijdag verscheen op de Community een nieuw avontuur van Joachim Stelma en zijn broer Ruben. Na een succesvolle sessie in de meivakantie was Joachim ervan overtuigd dat er mee te halen viel op de rivier de Lot. De sessie verliep echter moeizamer dan verwacht, maar uiteindelijk wisten de mannen toch enkele fraaie vissen te vangen. Check de trailer van het avontuur hieronder, en klik HIER om het hele artikel + de film te bekijken!

Succes op de Belgische Maas met Joeri en Cedric

In onze mailbox kregen we een tof bericht van Joeri de Decker en Cedric de Strooper.De mannen vertellen: De eerste vriesnacht brachten we dit jaar door op de Belgische Maas. Na hard werken en twee keer verkassen wisten we deze twee prachtige goudklompen te vangen!

Hard word pays off!

Knap gevist mannen! De resultaten mogen er zijn.

‘Killing Time’ – Snoekvisserij perfect in beeld gebracht

In het kader van ‘vreemdgaan’ kwamen we afgelopen week deze toffe video tegen over snoekvisserij. De (vertaalde) tekst die de film beschrijft is als volgt: snoeken eten niet iedere dag. Als de omstandigheden slecht zijn kunnen ze wekenlang zonder voedsel. Je moet op de juiste plek op de juiste tijd zijn, oftewel: ‘killing time’.

Solovissen in Frankrijk met Rik van Landschoot

Rik vertelt: Mijn logboek laat mij weten dat ik gestart ben aan mijn 68e buitenlandsessie, die ik bijna allemaal alleen heb afgelegd. Eenmaal aangekomen in de Franse regio waar ik mijn slag wilde slaan, had ik de keuze uit verschillende wateren. De eerste twee waren druk bezet, dus ging ik voor mijn derde keuze. Ik vond twee keiharde bodemstukken waar ik een uitgebalanceerd aasjeaan een gecoat Jell-E Wire onderlijntje van TNT in combinatie met een Gladiator Dull Finish haakje vastknoopte.

De eerste twee waren druk bezet, dus ging ik voor mijn derde keuze.

Na twintig minuten kreeg ik de eerste aanbeet met een lage dertiger als resultaat. Kort daarna wist ik ook nog een hoge twintiger te vangen. Mij hoorde je niet klagen! De dagen erna wist ik steeds twee vissen te vangen, waaronder een zeer fraaie veertiger!

Deze fraaie veertiger belandde in het net van Rik!

Ik had al eerder een zeer grote vis horen rollen en in mijn vierde en laatste nacht kreeg ik wederom een aanbeet. Na het eerste contact wist ik het gelijk: dit is n van de fameuze monsters van dit water! Na een zenuwslopende dril van 20 minuten wist ik de vis bij de derde poging te scheppen. Na 23 jaar karpervissen had ik niet verwacht dit nog eens mee te mogen maken: een heuse vijftiger van 104 centimeter! Je zult wel begrijpen dat mijn sessie meer dan geslaagd was.

Monsters als dit zie je op openbare wateren niet vaak. Knap gevist en zeker verdiend Rik!

De besteartikelen van de afgelopen week

Zoals iedere week kon je de afgelopen dagen weer volop genieten van toffe updates op KWO! We hebben er wederom 3 voor jullie uitgezocht die het bekijken meer dan waard zijn! Klik op de afbeeldingen om de artikelen te lezen.

Wie de Instagram en Facebook van Danny de Kruyff volgt, weer dat deze baas maar wat graag met zijn camera ‘speelt’ langs de waterkant. In een nieuwe editie van ‘Top 10 Pics’ neemt hij ons dan ook mee naar zijn 10 mooiste foto’s…

Engelse eindbaas Mark Pitchers, bekend van de Fox Challenge, deelt n van zijn best werkende aascombinaties met ons!

De mannen van Dutch Carp Addict komen deze winter met een nieuwe film en blikken alvast vooruit…

Najaarstips krijg je in deze update van o.a. Willem Kwinten, Roelof Schut, Raymond Hakkert, Peter Vlasveld en Michiel Pilaar. Klik op de foto om naar het artikel te gaan.

Social met Sjoerd en Ronald

Ronald v/d Riet aan het woord:Afgelopen zaterdagnacht heb ik samen met Sjoerd een gezellige social gevist, en niet zonder succes. Twee mooie spiegels konden deProSect Xvan TTB Baits niet laten liggen!

Een social vissen is altijd leuk…

…en met vissen als dit al helemaal!

Eerste Alpentrip met Quido Croese en Jeffrey Pool

Quido aan het woord: Afgelopen zondag ben ik teruggekomen van onze eerste sessie in de Franse Alpen. Samen met Jeffrey hebben wij een taaie, maar zeer mooie week achter de rug.

Het zou een moeizame week worden, maar uiteindelijk werden de mannen toch beloond!

Qua vangsten liep het moeizaam, maar tegen het einde van de week wisten we toch een paar fraaiekarpers op de kant te krijgen. Op de laatste ochtend wist Jeffrey ook nog een zeer fraaie spiegel te vangen, die de trip helemaal deed slagen. Op naar de volgende keer!

Met vangsten als dit ben je het blanken al snel vergeten!

In een omgeving als dit lijken de vissen altijd nt iets fraaier! 😉

Als kers op de taart wist Jeffrey op de laatste ochtend deze prachtige spiegel te vangen. Sessie geslaagd!

Topvangsten uit het late najaar

Met de zomer in volle gang regent het brute vangsten en krijgen we flink wat mooie man-vis platen binnen. Een aantal pics die we afgelopen week in de mail gedropt kregen of voorbij zagen komen op Facebook:

Wat dachten jullie van dezeprachtige najaarsspiegelvoor Ben Scholten? Een exemplaar die de visdag van deze geslepen visser meteen liet slagen!

Ook Ronnie Wehkamp profiteert maximaal van het late najaar en wist deze gave spiegel te vangen!

Franklin Schalk wist op een Franse rivier deze prachtige bak te strikken!

In herfstige omstandigheden moest Alvar Besemer door regen, wind n een hardstromende rivier bijten, maar de beloning mocht er uiteindelijk zijn!

Andres de Rouville schrijft: Wind, kabbelende golven, wuivend riet en een verkleumd blij vissertje met zijn vangst. Kortom; het is herfst!

Een vaste klant in dit rijtje: succesvisser Henk Jan Schutte met wederom een bazige najaarsvis.

De afgelopen week op de KWO Community

We zijn nu bijna tweejaar onderweg met de KWO Community. D online plek voor de beste artikelen, de leukste video’s en de meest bijzondere karperfilms. Daarnaast profiteer je als KWO Member van diverse voordelen die je portemonnee gaan ontlasten. KlikHIERvoor de uitleg achter dit concept en wat je kunt verwachten. Wekelijks publiceren we minimaal3 updates waaronder flink wat video’s. De afgelopen week konden members bekijken:

Ronald Nijhoff vertelt in een tweeluik over het inzetten van een onderwatercamera om je visserij naar een hoger level te tillen!Check nu het eerste deelop de Community en geloof ons: dit is zeker de moeite waard om te lezen!

Met de bevalling van Natalie in het vooruitzicht geeft Darrell Peck nog een keer volgas op zijn thuiswater Bayeswater, met het nodige succes!

De gebroeders Stelma bevissen de rivier de Lot en beschrijven in dit toffe artikel + video hoe de sessie verliep!

Upcoming: een bijzondere video met Ian Thiels. Deze Belgische kanaalbaas wist namelijk een heerlijke 30+ te vangen en wij waren er bij. Video komt eind november! Stay tuned!

Foto’s van de week: Michael Bromfield

Zoals jullie gewend zijn sluiten we de wekelijkse nieuwsrubriek af met een vette plaat die ons opviel of werd toegestuurd. Dit maal hebben we gekozen voor een tweetal foto’s van onze Engelse buddy Michael Bromfield, inmiddels een regelmatig terugkerende fotograaf in deze rubriek… 🙂 We hebben twee topplaten klaar staan, de eerste is een drone-foto van een aantal maanden geleden en de andere plaat is een heerlijke rijenkarper die recent op de mat van Michael belandde!

De libelle’s maken het af. Dit is geen karperfoto, dit is KUNST!

Naast het schieten van fraaie platen is Michael ook bedreven in het vangen van prachtige karpers!

Dit was hem! Hopelijk zitten jullie vandaag (of de komende dagen) heerlijk aan het water te genieten van onze prachtige hobby! Mocht je een mooie vis vangen of een ander nieuwtje hebben: mail deze dan naar info@karperwereld.nl.