Meest gestelde vragen

Om antwoord te krijgen op veel van je vragen, hebben wij op deze pagina de meest gestelde vragen over het KWO Community Membership uitgeschreven. Deze vragen zijn onderverdeeld in een aantal categorieën: Het Membership zelf, Betalingen, Membervoordelen, De KWO Community en Technische vragen. Staat jou vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice! We helpen je graag verder.


Het Membership

1) Wat houdt het Membership in?

Wat het KWO Community Membership inhoudt staat duidelijk beschreven in dit artikel!

2.1) Hoe sluit ik een Membership af?

Je kan een Membership afsluiten op de site van KWO. Om het gemakkelijker te maken kun je ook op deze link klikken om lid te worden van de KWO Community. 

2.2) Hoe sluit ik een Membership af als cadeau?

In onze webshop is het mogelijk om een KWO Membership Cadeaukaart aan te schaffen. Deze kan je cadeau geven en de gelukkige kan zich via de stappen op de cadeaukaart aanmelden.

3) Hoe kan ik mijn Membership opzeggen?

Je kan je Membership opzeggen op deze pagina. Laat daar het e-mailadres achter waarmee je als KWO member staat geregistreerd. 

Het membership kan niet telefonisch worden opgezegd.

Voor het opzeggen van het membership hanteren wij een opzegtermijn van 5 werkdagen.

Wil je gebruik maken van de niet goed = geld terug mogelijkheid door op te zeggen binnen 14 dagen. Stuur dan een bericht naar memberships@kwo.nl. Van deze mogelijkheid kan alleen gebruikt worden gemaakt door nieuwe members die zich voor het eerst hebben geregistreerd.

4) Wordt mijn Membership automatisch verlengd?

Je Membership wordt maandelijks of jaarlijks automatisch verlengd. Daar hoef je niks voor te doen. Sinds eind juli 2019 schrijven wij af via Mollie.

Een jaar Membership wordt verlengd met een jaar Membership, maar deze is hierna wel maandelijks opzegbaar. Het bedrag dat je teveel hebt betaald, wordt teruggestort op je rekening. Wij rekenen het maandtarief voor de maanden dat je lid bent geweest. Als je hiervan gebruik wil maken geef dat aan in je opzeggingsmail (zie punt 3).

5) Kan ik met mijn KWO Community Membership gegevens ook inloggen op de webshop en het carpboard?

Het is niet mogelijk om met je KWO Community account in te loggen op de webshop of het carpboard omdat dit verschillende systemen zijn. Wel is het mogelijk om je te registreren met dezelfde gegevens als voor de KWO Community waardoor je uiteindelijk wel overal dezelfde inloggegevens hebt.

6) Hoe kan ik mijn Membership omzetten van een maand naar een jaarabonnement?

Neem contact op met memberships@kwo.nl en vermeld dat je graag je Membership van maandelijks naar jaarlijks wil wijzigen.

7) Ik wil mijn rekeningnummer wijzigen, hoe kan ik dat doen?

Neem contact op met memberships@kwo.nl dat je graag je bankrekeningnummer wil wijzigen. Doe dit minstens 5 werkdagen voor afschrijven van de nieuwe periode.

8) Met hoeveel apparaten kan ik inloggen op de KWO Community?

Je kan maar met 1 apparaat tegelijkertijd ingelogd zijn op de KWO Community. 

9) Ik heb de welkomst e-mail niet ontvangen, hoe kan dit?

Het kan zijn dat deze welkomst e-mail in je spambox is gekomen. Mocht hij niet in je spambox zijn gekomen dan kun je bekijken of je wel een juist email adres hebt ingevuld. Dit is terug te vinden bij je profielpagina. Je profielpagina kun je bekijken door op deze link te klikken (let op: je moet wel ingelogd zijn om deze pagina te kunnen bekijken). 

10) Kan ik artikelen insturen zodat deze op de website kunnen worden geplaatst?

Je kunt altijd een artikel via de mail insturen, hier komt wel bij dat het artikel wordt gecheckt of deze aan de kwaliteitseisen voldoen. Mocht je een leuk artikel hebben kun je deze mailen naar info@kwo.nl!


Betalingen

11) Hoe verlopen mijn betalingen voor het Membership?

Het proces van afschrijven gaat als volgt: 

Als de periode van je betaling loopt van 29-07-2019 t/m 29-08-2019 gaat de afschrijving van je nieuwe periode gebeuren op -6 dagen van het einde van de afloopdatum. In het bovenstaande geval gaat de afschrijving gebeuren op 23-08-2019. Als de betaling mislukt dan gaan wij het in die 6 dagen nogmaals proberen om af te schrijven. Is de betaling binnen deze 6 dagen niet geslaagd zal de toegang tot de Community geweigerd worden. Voor het jaarmembership geldt hetzelfde, de afschrijving zal gebeuren op -6 dagen van je einddatum.

12) Mijn automatische afschrijving is mislukt, wat moet ik nu doen?

Binnen de 6 dagen termijn gaan wij het nogmaals proberen. Als die poging ook mislukt zal je een bericht ontvangen van ons met de vraag om te betalen. Is uiteindelijk de betaling binnen deze 6 dagen niet geslaagd zal de toegang tot de Community geweigerd worden.

13) Wat voor betaalmethodes kan ik gebruiken?

Het is mogelijk om te betalen met: iDeal, SEPA Direct Debit, Bancontact / Mr. Cash en Creditcard. 

14) Krijg ik bericht wanneer er een nieuwe betaling wordt uitgevoerd?

Je ontvangt geen bericht van ons wanneer er geld wordt afgeschreven van je rekening voor het KWO Community Membership. 


Member Voordelen

15) Waar kan ik mijn Member Voordelen vinden?

Je kunt je Member Voordelen vinden door te klikken op de volgende link!

16) Hoe kan ik mijn Member Voordelen gebruiken?

Je kunt je Member Voordelen op 2 manieren gebruiken:

  1. Door je digitale KWO Member pas te laten zien in de winkel die aangesloten is als KWO partner
  2. Door de online code in te vullen tijdens het bestellen op de website van een aangesloten partner

*Je eigen digitale KWO Memberpas vind je (als je ingelogd bent) terug op deze pagina: link!

18) Als ik mijn memberkorting vergeten ben, kan dit dan achteraf verrekend worden?

Nee, het is helaas niet mogelijk om je memberkorting achteraf te verrekenen. Let dus op bij het plaatsen van je bestelling dat je de memberkorting gebruikt!

19) Kunnen er meerdere kortingscodes worden ingevuld tijdens het plaatsen van mijn bestelling?

Het is helaas niet mogelijk om de membervoordelen te combineren met andere kortingscodes. Ook zijn er diverse partners waarbij sommige merken zijn uitgesloten van deelname en waarbij de memberkorting niet mogelijk is op lopende acties. Bekijk hiervoor altijd even de membervoordelen pagina!


De KWO Community

20) Hoe log ik in op de KWO Community?

Je kunt inloggen op de KWO Community door rechtsboven in het scherm op de gele balk met inloggen te klikken. 

21) Hoe zie ik welke update een Community update is?

De Community updates zijn te herkennen aan het gele Community icoontje in de linker bovenhoek van de foto. 

22) Wat kan ik met mijn account pagina?

Op je account pagina zijn verschillende functies te vinden. 

  • Profielpagina: Hier staat alle informatie over je account en kan je een profielfoto instellen, je gegevens wijzigen en factuur referentie aanpassen.
  • Membership: Hier kan je kijken wat voor type membership je hebt.
  • Betalingen: Hier staan al je betalingen en kan je zien welke geslaagd zijn en welke mislukt zijn. Je kan hier ook de facturen van de afschrijvingen downloaden.
  • Voordelen: Op deze pagina staan alle kortingscodes van onze partners. Ook kan je de digitale memberpas hier terugvinden.
  • Favorieten: Hier worden alle updates weergegeven die jij als favoriet hebt om ze later nog een keer te bekijken.Bovenaan elke update vind je nu een button ‘Favoriet’. Als je deze aanklikt verschijnt de update hieronder in je persoonlijke overzicht. Als je hem daarna nog een keer aanklikt wordt hij weer verwijderd als ‘Favoriet’.

23) Ik ben mijn inlog gegevens kwijt, wat moet ik nu doen?

Klik op wachtwoord vergeten op de inlogpagina. Vervolgens kom je in een scherm waarbij je je wachtwoord kunt resetten. Vul hier je e-mail-adres in en klik op ‘vraag nieuw wachtwoord aan’. Je ontvangt van ons een e-mail met daarin de mogelijkheid om het wachtwoord te resetten. Geen mail ontvangen? Helaas is dan het ingevulde e-mailadres niet actief of bekend. Weet je zeker dat je wel een membership hebt maar weet je niet zeker op welk e-mailadres deze staat stuur dan een mailtje met je verzoek en voor- en achternaam naar member@kwo.nl dan kijken we even met je mee. 

24) Wat is het verschil tussen de 2 besloten Facebookgroepen?

Er zijn 2 verschillende besloten Facebookgroepen voor de KWO Community:

Membergroep: https://www.facebook.com/groups/440955562765273/ , hierin worden de updates geplaatst en kun je vragen stellen en vangstfoto’s delen. 

Updategroep: https://www.facebook.com/groups/130656230836678/ , hierin worden alleen de updates geplaatst en is er geen mogelijkheid tot het plaatsen van berichten. 

25) Hoe kan ik mij aanmelden voor deze besloten Facebookgroep(en)?

Klik op lid worden van deze groep. Vul dan je e-mailadres van je membership in en na een check zullen wij je accepteren voor de besloten groep.


Technisch

25) Ik wil een film of video streamen maar zie het cast icoontje niet verschijnen?

Zie jij het cast icoontje niet verschijnen in de KWO App dan zijn er drie waarschijnlijke oorzaken die je zelf gemakkelijk kunt oplossen. Check als eerste even waar je het cast icoontje zoekt. In de KWO App kies je namelijk rechts in het menu voor “Chromecast” als je de video update opent. Kies je voor “afspelen” dan speelt de video af op je telefoon of tablet.

Is dit niet de oplossing check dan even of je telefoon met wifi is verbonden. Als laatste kun je nog even dubbelchecken of dit hetzelfde wifi netwerk is waar ook je Chromecast mee is gekoppeld, deze moeten namelijk hetzelfde zijn. In 95% van de gevallen verschijnt het cast icoontje dan direct in de App. Voor de zekerheid; check ook even of je Chromecast goed is aangesloten op je TV en het stopcontact.

26) De koppelcode op de Samsung TV App verschijnt niet?

Wil je je TV koppelen maar werkt de getoonde koppelcode niet dan hebben we ook een veel voorkomende oplossing gevonden. In de meeste gevallen is je KWO TV App niet up to date. Dat kun je oplossen door de KWO TV App te verwijderen en opnieuw te downloaden. Let wel even op dat je de TV App daadwerkelijk verwijderd in het App overzicht en niet alleen loskoppelt van het menu. De TV helemaal uitschakelen (standby knop) na het verwijderen is een bonus oplossing mocht het bovenstaande nog niet voldoende zijn.

27) Ik heb problemen met het laden van artikelen, wat moet ik doen?

Dit kan op verschillende manieren worden opgelost:

Stap 1: Controleer je internetverbinding door andere websites te bezoeken. Zo weet je zeker dat het niet aan je eigen verbinding ligt. Doen andere sites het wel goed? Volg dan de volgende stappen;

  • Cache geheugen verwijderen van je browser
  • Cookies verwijderen 
  • Check of je internet browser ge-update moet worden
  • Check of het besturingssysteem van je apparaat up-to-date is  

Hoe je dit kunt uitvoeren ligt aan het besturingssysteem die je hebt. Op google is makkelijk te vinden hoe je 1 van deze opties kunt uitvoeren.  Mocht dat nog niet lukken, neem dan contact op met onze klantenservice.

28) Ik heb problemen met het afspelen van video’s, wat moet ik doen?

Wanneer je problemen ondervindt met het afspelen van de video’s kan dit te maken hebben met de video player die je gebruikt. Het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je de video player moet updaten omdat je een verouderde versie hebt. Ook helpt het opnieuw starten van je browser en/of computer vaak!

29) Hoe kan ik de KWO films afspelen op mijn televisie?

Voor de optimale kijkervaring speel je de films en series van de KWO Community af op je televisie. Dat kan gemakkelijk door ze van de KWO App (telefoon en tablet) te streamen doormiddel van een Chromecast of Airplay. Voor de moderne TV’s van Samsung hebben we een speciale TV App ontwikkeld. Deze is te vinden in de Appstore op je Samsung TV.

In een artikel zijn verschillende manieren uitgeschreven om KWO films op je televisie af te spelen. Klik hier om dit artikel te lezen.

30) De KWO Video’s openenen niet via de webbrowser op mijn TV, hoe kan dat? 

In het verleden was het mogelijk ook KWO Video’s te bekijken via de webbrowser op je TV. Veel van de gangbare TV merken zijn in 2018 gestopt met het bijwerken van hun webbrowsers en overgestapt op Apps. Omdat het framework van de KWO Community met regelmaat wordt ge-update en draait op de nieuwste techniek is het dus niet meer mogelijk om KWO te bekijken via deze webbrowsers. Probeer je dit toch dan zie je in veel gevallen een groen of grijs beeld verschijnen. Toch op de TV kijken? Stream gemakkelijk vanuit de App met Chromecast of Airplay. Voor Samsung hebben we een speciale TV App.

31) Ik kan niet inloggen op de KWO App, waar ligt dat aan?

In de KWO App is het alleen mogelijk om in te loggen met een actief (betaald) membership. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de klantenservice via memberships@kwo.nl.

32) Waar vind ik informatie over gegevensverwerking, privacy en auteursrechten?

Alle informatie over de verwerking van gegevens, privacy en auteursrechten vind je op deze pagina.

33) Waar vind ik informatie over de richtlijnen bij het aanleveren van content voor de KWO Community?

Lever jij content aan voor de KWO Community? Check dan onze richtlijnen op deze pagina: https://www.karperwereld.nl/auteursrechten-kwo/