Meest gestelde vragen

Om antwoord te krijgen op veel van je vragen, hebben wij op deze pagina de meest gestelde vragen over het KWO Community Membership uitgeschreven. Deze vragen zijn onderverdeeld in een aantal categorieën: Het Membership zelf, Betalingen, Membervoordelen, De KWO Community en Technische vragen. Staat jou vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice! We helpen je graag verder.


Het Membership

1) Wat houdt het Membership in?

Wat het KWO Community Membership inhoudt staat duidelijk beschreven in dit artikel!

2) Hoe sluit ik een Membership af?

Je kan een Membership afsluiten op de site van KWO. Om het gemakkelijker te maken kun je ook op deze link klikken om lid te worden van de KWO Community. 

3) Hoe kan ik mijn Membership opzeggen?

Je kan je Membership op 2 manieren opzeggen:

  • Per post

Stuur een brief met daarin je NAW gegevens, je gebruikersnaam en e-mail adres gekoppeld aan het KWO Membership naar:
Carp Media B.V. (KWO)
t.a.v. afdeling Memberships
Ambachtsweg 46
3542 DH Utrecht
Nederland

Let op: als je Member bent geworden voor 20 September 2017 kan je opzegging pas worden doorgevoerd als je ook je KWO Membership pas mee stuurt. Deze pas is onze eigendom en dient te worden meegestuurd met de opzeggingsbrief.

  • Per Email

Het is ook mogelijk je KWO Membership op te zeggen door ons een e-mail te sturen naar memberships@karperwereld.nl met daarin:

  • je e-mailadres, voor- en achternaam en gebruikersnaam voor de KWO Community
  • een foto van een doorgeknipte KWO Community pas als je KWO Member bent geworden voor 20 September 2017

4) Wordt mijn Membership automatisch verlengd?

Je Membership wordt automatisch verlengd als je niet opzegt. Een jaar Membership wordt verlengd met een jaar Membership, maar deze is hierna wel maandelijks opzegbaar (het bedrag dat je teveel hebt betaald, wordt teruggestort op je rekening). 

5) Kan ik met mijn KWO Community Membership gegevens ook inloggen op de webshop en het carpboard?

Het is niet mogelijk om met je KWO Community account in te loggen op de webshop of het carpboard omdat dit verschillende systemen zijn. Wel is het mogelijk om je te registreren met dezelfde gegevens als voor de KWO Community waardoor je uiteindelijk wel overal dezelfde inloggegevens hebt.

6) Hoe kan ik mijn Membership omzetten van een maand naar een jaarabonnement?

Stap 1: Log in met je KWO Account en sluit een nieuw jaar Membership af. Je kan gewoon met je eigen gebruikersnaam en wachtwoord nog een KWO Membership afsluiten.

Stap 2: Mail Zlatan op memberships@karperwereld.nl dat je een nieuw KWO Membership voor een jaar hebt afgesloten dan zorgt hij ervoor dat hij je oude maandelijkse Membership stop zet.

7) Ik wil mijn rekeningnummer wijzigen, hoe kan ik dat doen?

Stap 1: Log in met je KWO Account en sluit een nieuw membership af. Je kan gewoon met je eigen gebruikersnaam en wachtwoord nog een KWO Membership afsluiten.

Stap 2:Mail Zlatan op memberships@karperwereld.nl dat je een nieuw KWO Membership hebt afgesloten in verband met het wijzigen van je rekeningnummer dan zorgt hij ervoor dat hij je oude Membership stop zet.

8) Met hoeveel apparaten kan ik inloggen op de KWO Community?

Je kan maar met 1 apparaat tegelijkertijd ingelogd zijn op de KWO Community. 

9) Ik heb de welkomst e-mail niet ontvangen, hoe kan dit?

Het kan zijn dat deze welkomst e-mail in je spambox is gekomen. Mocht hij niet in je spambox zijn gekomen dan kun je bekijken of je wel een juist email adres hebt ingevuld. Dit is terug te vinden bij je profielpagina. Je profielpagina kun je bekijken door op deze link te klikken (let op: je moet wel ingelogd zijn om deze pagina te kunnen bekijken). 

10) Kan ik artikelen insturen zodat deze op de website kunnen worden geplaatst?

Je kunt altijd een artikel via de mail insturen, hier komt wel bij dat het artikel wordt gecheckt of deze aan de kwaliteitseisen voldoen. Mocht je een leuk artikel hebben kun je deze mailen naar info@karperwereld.nl!


Betalingen

11) Hoe verlopen mijn betalingen voor het Membership?

Wanneer je voor een jaar Membership gekozen hebt, wordt de betaling van de verlenging automatisch afgeschreven op dezelfde dag als de eerste betaling is voldaan. 

Wanneer je voor een maand Membership gekozen hebt, wordt de betaling elke maand op dezelfde dag van de maand afgeschreven. Deze dag is dezelfde dag als de begin datum van je Membership. 

12) Mijn automatische afschrijving is mislukt, wat moet ik nu doen?

Je zult een bericht ontvangen dat de betaling niet is gelukt, je account zal tijdelijk worden geblokkeerd totdat je het bedrag betaald hebt. Je kan ook bellen met de klantenservice om het z.s.m. te regelen.

13) Wat voor betaalmethodes kan ik gebruiken?

Het is mogelijk om te betalen met: iDeal, SEPA Direct Debit, Paypal en Creditcard. 

14) Krijg ik bericht wanneer er een nieuwe betaling wordt uitgevoerd?

Je ontvangt geen bericht van ons wanneer er geld wordt afgeschreven van je rekening voor het KWO Community Membership. Dit is elke periode dezelfde datum als waarop je ooit het Membership hebt afgesloten.


Membervoordelen

15) Waar kan ik mijn Member Voordelen vinden?

Je kunt je Member Voordelen vinden door te klikken op de volgende link!

16) Hoe kan ik mijn Member Voordelen gebruiken?

Je kunt je Member Voordelen op 2 manieren gebruiken:

  1. Door je digitale KWO Member pas te laten zien in de winkel die aangesloten is als KWO partner
  2. Door de online code in te vullen tijdens het bestellen op de website van een aangesloten partner

*Je eigen digitale KWO Memberpas vind je (als je ingelogd bent) terug op deze pagina: link!

17) Waar vind ik de producten die je alleen als member kunt kopen in de KWO shop?

De producten die je alleen als Community Member kunt kopen staan niet in de KWO Shop. Deze producten zijn te vinden door op de KWO homepage te klikken op de gele Community knop in de navigatie balk. Hieronder kan je vervolgens kiezen voor ‘KWO Member Specials’, hier vind je alle producten die je alleen als KWO Community Member kunt kopen. 

18) Als ik mijn memberkorting vergeten ben, kan dit dan achteraf verrekend worden?

Nee, het is helaas niet mogelijk om je memberkorting achteraf te verrekenen. Let dus op bij het plaatsen van je bestelling dat je de memberkorting gebruikt!

19) Kunnen er meerdere kortingscodes worden ingevuld tijdens het plaatsen van mijn bestelling?

Het is helaas niet mogelijk om de membervoordelen te combineren met andere kortingscodes. Ook zijn er diverse partners waarbij sommige merken zijn uitgesloten van deelname en waarbij de memberkorting niet mogelijk is op lopende acties. Bekijk hiervoor altijd even de membervoordelen pagina!


De KWO Community

20) Hoe log ik in op de KWO Community?

Je kunt inloggen op de KWO Community door rechtsboven in het scherm op de gele balk met inloggen te klikken. 

21) Hoe zie ik welke update een Community update is?

De Community updates zijn te herkennen aan het gele Community icoontje in de linker bovenhoek van de foto. 

22) Wat kan ik met mijn account pagina?

Op je account pagina zijn verschillende functies te vinden. 

  • Profielpagina: Hier staat alle informatie over je account.
  • Profielfoto: Hier kun je een profielfoto instellen. Deze foto is zichtbaar in jouw account en op de website als je reageert onder de artikelen en video’s.
  • Nog niet bekeken: Hier worden alle updates weergegeven die je nog niet bekeken hebt.
  • Favorieten: Hier worden alle updates weergegeven die jij als favoriet hebt om ze later nog een keer te bekijken.Bovenaan elke update vind je nu een button ‘Favoriet’. Als je deze aanklikt verschijnt de update hieronder in je persoonlijke overzicht. Als je hem daarna nog een keer aanklikt wordt hij weer verwijderd als ‘Favoriet’.

23) Ik ben mijn inlog gegevens kwijt, wat moet ik nu doen?

Klik op wachtwoord vergeten op de inlogpagina. Vervolgens kom je in een scherm waarbij je je wachtwoord kunt resetten. Vul hier je gebruikersnaam of e-mail-adres in en klik op ‘vraag nieuw wachtwoord aan’. Er wordt dan automatisch een e-mail gestuurd  naar het e-mail-adres dat bij ons bekend is met een nieuw wachtwoord. Deze kun je later altijd wijzigen op je profielpagina. 

24) Ik ben mijn pas verloren, wat moet ik nu doen?

Vanaf 27 September 2017 worden er geen nieuwe fysieke KWO Memberpassen meer uitgegeven. We werken vanaf dat moment met een digitale KWO Memberpas. Die kan je gebruiken om in de winkels je voordelen te scoren! Je kan dus geen nieuwe pas meer aanvragen.

25) Wat is het verschil tussen de 2 besloten Facebookgroepen?

Er zijn 2 verschillende besloten Facebookgroepen voor de KWO Community:

Membergroep: https://www.facebook.com/groups/440955562765273/ , hierin worden de updates geplaatst en kun je vragen stellen en vangstfoto’s delen. 

Updategroep: https://www.facebook.com/groups/130656230836678/ , hierin worden alleen de updates geplaatst en is er geen mogelijkheid tot het plaatsen van berichten. 

26) Hoe kan ik mij aanmelden voor deze besloten Facebookgroep(en)?

Er wordt een mail verstuurd dat je bent uitgenodigd voor de besloten Facebookgroep, deze kun je in de mail accepteren. Een tweede manier is om jezelf toe te voegen voor de besloten Facebookgroep, hierna kijken wij of je KWO Community member bent en zul je geaccepteerd worden als dit in orde is. 


Technisch

27) Ik heb problemen met het laden van artikelen, wat moet ik doen?

Dit kan op verschillende manieren worden opgelost:

Stap 1: Controleer je internetverbinding door andere websites te bezoeken. Zo weet je zeker dat het niet aan je eigen verbinding ligt. Doen andere sites het wel goed? Volg dan de volgende stappen;

  • Cache geheugen verwijderen van je browser
  • Cookies verwijderen 
  • Check of je internet browser ge-update moet worden
  • Check of het besturingssysteem van je apparaat up-to-date is  

Hoe je dit kunt uitvoeren ligt aan het besturingssysteem die je hebt. Op google is makkelijk te vinden hoe je 1 van deze opties kunt uitvoeren.  Mocht dat nog niet lukken, neem dan contact op met onze klantenservice.

28) Ik heb problemen met het afspelen van video’s, wat moet ik doen?

Wanneer je problemen ondervindt met het afspelen van de video’s kan dit te maken hebben met de video player die je gebruikt. Het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je de video player moet updaten omdat je een verouderde versie hebt. Ook helpt het opnieuw starten van je browser en/of computer vaak!

29) Hoe kan ik de KWO films afspelen op mijn televisie?

Het is mogelijk om de KWO films af te spelen op een televisie. In een artikel zijn verschillende manieren uitgeschreven om KWO films op je televisie af te spelen. Klik hier om dit artikel te lezen. 

Blijf je vastlopen op één van deze technische vragen? Installeer dan teamviewer op je PC en neem contact op met de klantenservice! Dankzij teamviewer kunnen wij op afstand met je meekijken om te zien waar het mis gaat.