NEED FOR SPEED met Denny Verdoold- HELP! Deze visser heeft een hobby…

KWO Redactie
denny-verdoold-racen-circuit-lancer-evo

De rubriek ‘HELP! Deze visser heeft een hobby…’ wordt zeer goed gelezen en dat motiveert ons natuurlijk om door te gaan met speuren naar gave hobby’s van KWO lezers. Dit keer voegen we in bij Denny Verdoold, een visser die smult van snelheid, G-krachten, spoilers en (zwaar) getunede auto’s! 


Op bezoek bij

Wat voor Max zijn werk is, is voor karpervisser Denny Verdoold een grote hobby/passie. Denny is naar eigen zeggen gebiologeerd door alles met een verbrandingsmotor en deze snelheidsduivel zoekt graag zijn grenzen op, op diverse circuits in binnen- en buitenland. Onze Philip is al net zo’n autogekkie en voelde Denny flink aan de tand over zijn hobby. Natuurlijk had hij de nodige vragen voor hem klaar staan, dus welkom bij: Help! Deze visser heeft een hobby… We laten het jachtinstinct van Jop van Dillen achter ons en racen snel door naar deel 3!

Vol gas door naar deel 3 in deze reeks 😉

Je visserij

KWO: Denny Verdoold is de naam, je vangt karpers en je hebt meerdere auto’s. Dat is wat wij tot nu toe weten! Wat moeten de lezers van KWO nog meer van je weten?

DV: Dat klopt allemaal! Ik ben Denny Verdoold, 32 jaar en ik ben woonachtig in de regio Rijnmond. Hier woon ik gelukkig samen met mijn vriendin die ik ondertussen alweer ruim 2 jaar ken. Momenteel zitten we druk in een verhuizing en verbouwing, spannende en vooral drukke tijden dus.

Denny is een fanatieke visser met een need for speed!

In deze regio is voor mij het vissen ook allemaal begonnen, van kleins af aan met een telescoopje wat witvis vangen, tot daar het moment is dat je karpers in de singel ziet zwemmen en ermee in aanraking komt. Uiteraard was ik vaak buiten op de fiets te vinden met een hengel, op jacht naar schubben. Hierdoor en door te socializen met andere vissers heb ik veel geleerd. Het karpervirus was geboren! Met mijn eerste bijbaantjes, waaronder de ochtendkrant bezorgen, spaarde ik mijn karper uitrusting bij elkaar. Van lief en lee ving je je vissen en groeide je in de hobby en dat was heerlijk. Ik denk, als ik zo terugblik, dat ik nu pakweg 18 á 19 jaar op karper vis.

Verder ben ik werkzaam in de automotive sector waarin wij klanten, zowel consument als bedrijfsmatig, ondersteunen en gerelateerde materialen leveren. Dit doe ik ondertussen ruim 10 jaar en is meteen een mooie brug naar een van mijn grootste hobby’s, de autopassie. Vanaf dat ik mijn eerste auto in bezit had, ik was toen 19 jaar en dat was een bordeauxrode Fiat Uno, trok de techniek en het personaliseren meteen mijn aandacht. Ik ging me in auto’s verdiepen, ermee bezig houden en de hobby nam grootste vormen aan. Compleet uit elkaar halen van auto’s om ze te upgraden, betere onderdelen monteren, het personaliseren speelde een grote rol.

Ice, ice, baby… de Colt waar het mee begon!

Uiteindelijk wil je wat anders dus kocht ik binnen het jaar een andere auto, welke ik nagenoeg vanaf de grond af aan opnieuw heb opgebouwd. Toentertijd was The Fast & The Furious booming en ik had er custom bumpers op, mooie velgen, verlaagd, audio etc. Kort hierna kwam het tijdperk dat ik er een tweede auto naast nam, omdat de andere auto niet meer praktisch genoeg was voor dagelijks gebruik. Ik was er te zuinig op en had hem liever gepoetst in de garage staan voor het weekend of de volgende meeting.

Deze Honda Accord Euro R met 220pk is een van de werkpaarden van Denny geweest.

Daarop volgde weer de verslaving voor het circuit rijden welke mij ook in zijn greep kreeg en waar ik erg veel leuke herinneringen aan heb, maar daar kom ik later op terug!

KWO: Voordat we meteen afdwalen, zijn eerst benieuwd naar je visserij en hoe je deze inkleurt! Kun je ons daar iets meer over vertellen?

DV: Naarmate ik ouder werd, een vaste baan had en de beschikking over een auto kreeg werden de mogelijkheden wat ruimer. Voorheen viste ik op allerhande wateren in de regio, singels, meertjes, kanaaltjes. Alles op de fiets met een kar erachter en later werd de fiets vervangen door een Tomos. Ging prima zo, alleen op een gegeven moment wil je meer en verder en is een auto wel zo makkelijk. Toen kwam ook Frankrijk in beeld.

Denny zijn beste vriend tot de eerste auto zich meldde.

Momenteel speelt mijn visserij zich grotendeels af in Nederland en ook nog steeds binnen een straal van 20 km binnen mijn woonomgeving. Wij hebben veel viswater hier en ik beleef er nog steeds plezier. Wel is de frequentie van het ‘piepervissen’ bij mij de laatste jaren iets afgenomen. Dat heb ik omgeruild voor het stalken aan de oppervlakte. Ik merk dat naarmate je ouder wordt en meer verantwoordelijkheden draagt de tijd ook schaarser wordt. Last minute vissen komt steeds vaker voor dus een voercampagne heeft voor mij vaak geen nut.

“Ik vis meermaals per jaar in het buitenland.”

Buiten dat beleef ik enorm veel plezier om in een paar uurtjes tijd met weinig bepakking visueel te kunnen jagen, het levert mij ontspanning, rust en plezier. Dat vind ik drie heel belangrijk peilers binnen mijn visserij. Daarnaast ben ik iemand die veel alleen vist. Ook als ik statisch vis, ongestoord mijn ding doen en lekker experimenteren. Natuurlijk vis ik ook sessies met vrienden en daar geniet ik zeker van.  Het is al jaren vaste prik om twee keer per jaar naar Frankrijk af te reizen, soms zelfs vaker! Even eruit om je volledig op het vissen te kunnen richten en het maximale eruit te halen.

Dit zien we graag #Genieten!

De toeloop naar een sessie toe vind ik misschien wel het leukste. Het op orde brengen van het materiaal, de rigs en aas klaarmaken. Het totaalplaatje is wat vissen voor mij belangrijk maakt.

KWO: Je geeft aan voor het racen regelmatig het buitenland te bezoeken, doe je dit voor je visserij ook? 

DV: Eigenlijk gaf ik hierboven al antwoord op de vraag. Het antwoord is ja! Hoelang ik al naar Frankrijk ga durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar het zijn er al behoorlijk wat. België is een interessant land met een mooie geschiedenis op visgebied dus dat staat nog wel op het lijstje, ook begint Duitsland steeds meer mijn aandacht te trekken, dat is uiteindelijk lekker dichtbij.

Maar goed, in Frankrijk vis ik in ieder geval doorgaans 2 sessies per jaar, soms meer. Dat ligt aan de beschikbare tijd, het gezelschap en de financiën. Dit bevalt zeer goed, even weg uit de drukte en het dagelijkse leven, zodat ik mij volledig kan richten op het vissen en de natuur. Tot nu toe bestaat mijn Frankrijkvisserij voornamelijk uit BTW’s tot midden-Frankrijk, ik verwacht daar binnenkort wel verandering in!

Een beste BTW buffel voor Denny!

KWO: Welk vissersmoment of welke vangst is voor jou het belangrijkste en zul je nooit vergeten? 

DV: Ik denk dat dit mijn eerste dertiger is geweest. Inmiddels alweer wat jaartjes geleden. Ik viste met een goede maat van mij op een put van 14 hectare met een goed bestand. Het gemiddeld gewicht zat goed! Het was een taaie week, rommelig weer, het wilde maar niet aan de gang. Verderop zaten twee andere vissers uit Amsterdam, topgasten trouwens, maar die vingen de sterren van de hemel!

Actie: Denny houdt er van!

Wij begrepen er niks van, we probeerden zo links en rechts wat maar zaten slecht op de vis en we verloren een beetje het overzicht. De sessie duurde 6 dagen, we zaten op dag vijf en hadden net drie vissen en een steur. Dagelijks hadden we contact met de buren en we hadden toen nog geen boot. Behulpzaam als ze waren, schoten ze te hulp en een van hen nam me mee de boot in. “We gaan stekken zoeken!” De heren kenden het water iets beter en we kregen gelijk een aantal tips. Ik was natuurlijk zeer benieuwd waar ze mee visten. Dat bleken zelfbouw dumbels te zijn in twee smaken, ze roken heerlijk en bleken te werken. Ik kreeg er een paar mee en ging vol trots terug naar mijn maat.

Dit gaat hem worden!

Samen met de tips en de nieuwe stekken moet het lukken!  Van een van de dumbells had ik een hoekje gebeten en het smaakte best lekker, een beetje Scopex achtig. Die dumbell ging natuurlijk gelijk op een verse onderlijn. PVA zakje eraan en hoppa, zo naar de grindplaat die in het midden van het water bleek te liggen.

Inmiddels heeft Denny al behoorlijk wat mooie vissen weten te verschalken.

Het moet ergens rond middernacht zijn geweest dat die hengel afliep. Een beste spiegel verscheen aan het oppervlakte en in het licht van de hoofdlamp zagen we al dat dit een goede vis was! Ik was door het dolle heen en rende meteen naar de buren. Na het wegen bleek de vis 15.4kg te wegen en de voorgeproefde dumbell bleek de sleutel te zijn. De eerste dertiger was een feit en dat moment vergeet ik nooit meer!

Later volgden er nog velen dertigers en veertigers.

Racen dus

KWO: We weten toevallig dat je meerdere auto gerelateerde hobby’s hebt en zelfs je werk sluit aan, maar de belangrijkste uit het rijtje is circuit rijden. Kun je daar meer over vertellen?

DV: Rond mijn 21ste ben ik in contact gekomen met de autosport en de mensen die daarbij hoorden. Als gevolg daarvan ben ik zelf een kijkje gaan nemen op het circuit van Zandvoort. Mijn auto was totaal niet geprepareerd, maar het beviel en smaakte naar meer.

Dit moest mijn circuit auto worden!

Toevallig was ik toen bezig met een motor swap in een toenmalige auto, een Mitsubishi Colt uit 1995. Ik had een snellere motor uit Japan gehaald, welke enkel daar geleverd was. Een bedrijf hielp mij met het inbouwen. Dit moest mijn circuit auto worden… en toen ging het snel, de auto werd compleet gestript en geverfd, kuipstoelen, grotere remmen, andere inlaat en uitlaat, afstellen en een degelijk onderstel.

Hier begon het mee, de colt! Denny zijn ticket into de race wereld.

De eerste kilometers werden gereden en toen was het gedaan. Ik was niet de snelste, zeker niet, ik had een hoop te leren. Daar heb ik in geïnvesteerd door mee te rijden en het mee laten rijden van meer ervaren mensen.  Tijdens de daarop volgende circuitcursussen leer je je auto en gedrag, maar met name je eigen rijgedrag kennen. De snelste ben ik nooit geweest, maar ik beleef er veel plezier mee en daar gaat het om.

Soms was ik meermaals per maand op Zandvoort en ook de Nürburgring in de Duitse Eiffel bleef niet uit, dat is toch wel hét circuit (stiekem een openbare tolweg). Als organisator bij diverse autoclubs, heb ik veel uitjes naar de Nür georganiseerd. Een lang weekend feesten, genieten, eten, drinken en rijden #Genieten! Alleen al de omgeving is prachtig en de auto’s die je daar ziet zijn bizar. Porsche GT3RS en GT2RS op iedere straathoek, die zie je in Nederland in een heel jaar niet bij elkaar.

De Mitsubishi Lancer Evolution (EVO) is echt een circuitmonster.

Door de jaren heen heb ik behoorlijk wat auto’s gehad. De een als circuitbanger, de ander als dagelijkse auto, de ander als speeltje. Diverse BMW’s, wel vijf Mitsubishi Colts, vier Lancer EVO’s, diverse snelle honda’s en mijn eerste Fiat uno. Ook heb ik meerdere Fords gehad, daarvan heb ik er nu nog een in bezit, een Focus ST station. Tot slot heb ik momenteel nog een oldtimer Porsche.

Denny zijn Focus ST knalt hier over de Nürburgring!

Ik ben een auto liefhebber, met als voorkeur de Japans/Koreaanse markt en sportievere Duitse auto’s. Ik heb gereden op Zolder (België), Zandvoort, Assen, de Nürburgring. Tot de dag van vandaag bezoek ik nog regelmatig circuits, niet alleen om te rijden soms ook omdat er een evenement of race is, dat vind ik ook mooi om te zien.

KWO: Hoe ben je deze toch wel kostbare hobby ingerold? Vrij rijden op de bekende circuits toevallig of heb je stiekem op straat geoefend (op KWO kun je eerlijk zijn :P)?

DV: Hahaha ja dat is een goeie. Ik denk dat dat echt een gevoel is wat je opdoet in de loop der tijd. Tegenwoordig maken internet en social media het natuurlijk heel makkelijk om ergens mee in aanraking te komen. Zo’n 12 jaar terug was dat nog iets anders.

Altijd werd er tussen het racen door gevist op karper.

De sfeer en de looks bewonderde ik en ik wilde dat op mijn manier gaan doen. Zo rol je erin en inderdaad is het meest voor de hand liggende om aan het circuit rijden te proeven eens deel te gaan namen aan een zogenoemde vrij rijden dag. Dat is vrij laagdrempelig en heeft een klasse indeling. Voor een klein bedrag kun je dan rijden op het circuit met je eigen auto. Zo ga je ervaring opdoen en kijken of je het echt leuk vind.

Je kunt circuitlessen nemen in speciaal gebouwde auto’s.

Op straat oefenen is niet echt aan de orde. De sancties tegenwoordig zijn dusdanig hoog en ik kan het niet veroorloven mijn rijbewijs in te leveren. Dat wil ik ook niet! En buiten dat is het circuit zoveel anders dan op straat. De dingen die je op circuit doet en met je auto teweeg brengt, dat gaat je op straat simpelweg niet lukken en moet je ook niet willen. Dus kinders, rij vooral met je verstand 🙂 .

KWO: Kan iedere KWO lezer deelnemen aan zulke circuitdagen of heb je bepaalde licenties nodig?

DV: Aan de eerder genoemde Vrijrijden dagen kan iedereen deelnemen, mits je 18 jaar bent en je een rijbewijs (of racelicentie) hebt. Een simpele en leuke manier om kennis te maken met het circuit rijden. Er zijn bepaalde andere, soms gesloten, dagen waarbij je inderdaad bij een autoclub aangesloten moet zijn, of een racelicentie moet hebben. Dit geldt allemaal voor bijvoorbeeld circuit Zandvoort of Assen.

Let wel goed op! De Nürburgring kan een listige baan zijn, dus rij zeker met verstand en niet met het idee dat je Tom Coronel bent!

De Nürburgring daarentegen is feitelijk geen circuit maar een tolweg. Je betaalt hier een bedrag voor een entreeticket en met dit ticket kun je een rondje over de prachtige 20.8km lange baan rijden. Let wel goed op! De Nürburgring kan een listige baan zijn, dus rij zeker met verstand en niet met het idee dat je Tom Coronel bent! Er zijn organisaties die het voor het normale publiek mogelijk maken om kennis te maken met het circuit rijden. Dit gebeurt op diverse circuits in binnen- en buitenland.

De Focus ST van Denny op het circuit Mekka van West Europa!

KWO: Ben jij een competitieve rijder die continu probeert om de grenzen op te zoeken en zijn tijden te verbeteren, of ben je meer een fun rijder?

DV: Dat ligt aan de dag en met welke auto ik rijd. Je moet begrijpen dat ik rij met eigen middelen en in wezen alleen maar kan verliezen als er iets gebeurd. Ik push tot zekere grenzen, maar niet net dat ene beetje om een tiende van een seconde te verbeteren.

Tuurlijk, het risico is altijd aanwezig dat er iets gebeurt. Het hoeft namelijk ook niet je eigen schuld te zijn.

Ik heb in, voor mij, erg waardevolle auto’s op het circuit gereden en ondanks dat ze meer vermogen aan boord hadden, reed ik er toch anders in dan een van mijn eigen brikken met een leuk onderstel en extra vermogen!

Denny heeft een passie voor auto’s, in alle soorten en… maten!

Binnen het reële probeer ik absoluut mijn grenzen op te zoeken, dat is wel deels de opzet van het spelletje. Ik heb aan wedstrijden meegedaan zoals een Time Attack, de naam zegt het al, alles draait om een zo laag mogelijke rondetijd. Vaak ben je op die ‘races’ met minder auto’s of zelfs alleen op de baan, dat scheelt nogal.

Competitief ben ik zeker, maar niet in die zin dat er een carrière in zit of een professionele gedachte. Ik denk persoonlijk dat je daar van jongs af aan in moet vallen en mee bezig moet zijn. Bijvoorbeeld door te karten, om vervolgens door te groeien. Ik ben daar nu te oud voor en heb met mijn lengte van ruim 2 meter daar ook niet het meest geschikte postuur voor. Wat dat betreft moet ik concluderen dat ik val in de categorie fun rijder.

Een van de Lancer EVO’s die Denny in bezit heeft gehad. Een ongeëvenaard icoon uit de Rally wereld.

KWO: Zo’n circuit dag is ontzettend belastend voor je auto. Hoe vaak vervang je wel niet de remmen, de banden en delen van de ophanging?

DV: De belasting voor je auto is vele malen grote dan bij (sportief) straatgebruik. Denk alleen al aan je vloeistoffen, slijtage, banden, remmen etc. Toch is het geen vast gegevens hoe lang iets meegaat. Om daarbij een beeld te geven. De meeste standaard remmen op auto’s zijn verre van geschikt voor het circuit. Na een paar rondjes heb je geen druk en remkracht meer, het is er niet op berekend. Die zou je met een beetje pech dus meteen moeten vervangen! Dat terwijl er remmen zijn, speciaal voor circuitgebruik die het makkelijk een 4-uurs race uithouden zonder een krimp te geven.

Een zogenaamde Big Brake Kit is geen overbodige luxe op het circuit!

Zo is het ook met banden. Wij rijden veelal met semi slick banden, dat is een band met minder profiel waardoor je meer rubber raakvlak op het wegdek hebt. Vaak zijn deze banden gemaakt van een zachter rubber, wat zorgt voor meer grip. Het is dan ook logisch dat deze banden sneller slijten, maar wij gebruiken ze voor het creëren van tractie en niet om er lang op te rijden! Als je met deze semi slicks gewoon dagelijks je woon werkverkeer zou gaan rijden, ben je na 5000km aan nieuwe banden toe. Daarnaast hebben we tijdens een circuitdag of wedstrijd vaak ook meerdere sets banden bij ons. Soms moeten wij bijvoorbeeld ook op andere banden overschakelen vanwege weersveranderingen.

Controle en onderhoud, denk aan je eigen veiligheid en die van anderen!

Onderhoud is in deze hobby erg belangrijk en dat moet je niet onderschatten. Regelmatig je auto, met name het onderstel, remmerij, banden etc. controleren is zeer belangrijk. Een vast interval is er niet aan te plakken, maar het helpt wel om kwaliteit spullen die gebouwd zijn op jouw gebruik/misbruik te monteren, dan houdt je auto het een stuk langer uit!

KWO: Dat klinkt als een vrij kostbare hobby, gelukkig is je werk daarin een mazzeltje en scheelt dat onder de streep behoorlijk. Kun je het goed combineren met je visserij, of merk je dat je voor jouw gevoel essentiële visspullen mist omdat automaterialen voorrang hadden?

DV: Het is niet optimaal om meerdere kostbare hobby’s naast elkaar te hebben nee. Het makkelijkste is één hobby waar je je passie en financiën in kunt leggen, dat is helaas niet voor iedereen weggelegd 🙂  Ik roep al heel lang:

Ik rook niet, ik drink niet en gebruik niet, dus dan is er geld om in mijn hobby te stoppen.

Voor de hengelsport kan ik zeggen dat als je eenmalig je uitrusting goed aanschaft en niet zoveel sloopt als Michiel en Mark, je materiaal best lang mee gaat. Ik heb zeker nog niet alles dat op mijn lijstje staat nee, een mooie rubberboot met elektromotor staat er erg hoog op. Alles op zijn tijd, nu eerst maar eens de verhuizing/verbouwing zien te overleven haha.

Het vangen van zo’n rakker is een stuk minder belastend voor je hengelmateriaal dan een rondje op het circuit voor je auto is!

Met de autosport is het zo dat je niet elke maand een andere auto moet gaan kopen of brokken moet rijden, dan is de lol er heel snel vanaf. In de basis is dingen goed regelen, kijken wat voor jou geschikt is en op de aanbiedingen letten al een goede tip. Nu moet ik eerlijk bekennen dat het een uitkomst is dat je met een druk op de knop onderdelen van over de hele wereld kunt bestellen, want veelal zijn producten in het buitenland prijstechnisch gezien aantrekkelijker om te bestellen dan hier in Nederland.

Op naar het circuit!

Als dat niet zo zou zijn dan had de vlag er heel anders bij gehangen. Met verstand zaken aanschaffen en prioriteiten stellen is de sleutel. Heb je dringend nieuwe remblokken nodig omdat ze op zijn, ga dan geen sport uitlaat kopen, first things first! Ik heb van jongs af aan een bijbaan gehad en ik heb naast mijn studies altijd gewerkt, daar pluk ik nu nog steeds de vruchten van.

KWO: Mochten er nu KWO lezers zijn die denken ‘’Hey, dat wil ik ook wel met met mijn Ford Ka’’, wat wil jij ze dan adviseren?

DV: Alles is mogelijk, maar bekijk het altijd reëel. Is het verstandig? Is het veilig? En als je het wilt doen, zoek dan een geschikte situatie uit. Er rijdt op het circuit echt van alles rond, van oldtimers tot aan de nieuwste Porsches, van lelijke eendjes tot aan Lamborghini’s en dat kan soms wat chaotisch zijn tijdens het vrij rijden.

Er zijn vaak ook merkgebonden races, in dit geval Porsche.

KWO: Mocht er nu een KWO lezer zijn die een tweedehands circuit banger heeft gekocht naast zijn normale auto, met de ambitie om uit de grindbakken van Zandvoort te blijven na de Tarzan, wat kun je diegene adviseren om ervaring op te doen?

DV: Doe het, ervaar het en geniet ervan. Ken je eigen grenzen en denk te allen tijde aan je eigen veiligheid en die van anderen. Persoonlijk zou ik het gaan ervaren en als je er verder in wilt, de hulp van ervaren persoon inschakelen om ervoor te zorgen dat je daarmee zelf op de juiste manier jezelf kunt ontwikkelen in deze mooie hobby.

Vergeet niet te genieten, dat is waar je het voor doet!

KWO: Welke auto zou je nog wel eens willen bezitten? Je mag er één kiezen.

DV: Kort maar krachtig, de crème de la crème van power & luxe: De Rolls Royce Phantom.

Je ziet het, ook zeer geschikt voor alle bootvissers!

KWO: Je mag een dag knallen over het circuit, geen andere rijders, de lucht is koel, het asfalt is heet en het is kurkdroog… Welk circuit wordt het en waarom?

DV: Ik denk dat ik kies voor een circuit dat behoorlijk uit de buurt ligt. Het ligt in een land dat goed aansluit op mijn autopassie, namelijk Japan! Het Suzuka circuit in Japan is historisch, uitdagend en legendarisch. Japan staat als vakantieland ook nog eens op de bucket list dus dat lijkt mij de perfecte combinatie!

Het iconische Suzuka is een technische baan! In 2015 moest de F1 wereld afscheid nemen van Jules Bianchi na een noodlottig ongeluk op Suzuka in 2014.

De hamvraag

KWO: Je gaat op vakantie naar Frankrijk om te vissen. Je hebt haast, want je gaat een populaire stek bezoeken die momenteel vrij is, maar voor hoelang… Je hebt ALLES bij je, rubberboot de hele rambam en nu komt het moeilijkste! Je moet de snelste en meest praktische auto kopen… Welke wordt het?

DV: Dit is wel een hele lastig vraag. Daar komt direct het creatieve brein opspelen, die denkt als ik nou die auto pak met die motor, dan is dat hem. Maar ik geloof niet dat dat de bedoeling is, het moet gaan om een auto die zo is geproduceerd. Dan kies ik niet iets heel extreems, maar iets degelijks, ruim en toch vlot. Een Volvo V70R station, mooie en praktische auto met de ruimte en met een 2.5L met grofweg 300pk/400Nm koppel en dakkoffer erop moet dat wel goed komen.

De ultieme alleskunner? Als het aan Denny of Philip van de KWO redactie ligt in ieder geval wel!

Denny, we willen je hartelijk danken voor je tijd en enthousiasme. Wij wensen je nog vele veilige en snelle kilometers toe op het circuit!


Heb jij een onwijs vette of aparte hobby die echt ONMISBAAR is voor deze rubriek? Stuur dan een e-mail naar redactie@karperwereld.nl met een korte toelichting en het liefst een aantal foto’s. Wie weet kom jij wel voorbij in de volgende HELP! Deze visser heeft een hobby…



Plaats een nieuwe comment

Er is 1 comment

Voeg je reactie toe