Precious moments – Unieke foto update van Willem Kwinten

Zo, ga hier maar eens goed voor zitten! Op Tweede Kerstdag schotelt onze eigen Willem Kwinten jullie namelijk een zeer bijzondere update voor. Sinds jaar en dag is WK vol passie bezig met fotografie en in diverse media publiceerde hij zijn foto’s. In dit artikel blikt hij terug op zijn vissersleven tot nu toe en deelt hij de verhalen achter diverse waardevolle momenten. Duidelijk is wel datWillem zijn hart op tafel legt en er zit zelfs een warme boodschap tussen de regels verscholen. Kerstmis is dan ook de perfecte timing voor dit noemenswaardige artikel! Veel lees- n kijkplezier.

Willem vertelt:Hetgeen jullie nu gaan lezen ontstond uit eenvraag van Michiel of ik voor KWO een top 10 van mijn mooiste foto’s wilde samenstellen. Het eerste dat in me opkwam was “welke foto’s moet ik in godsnaam kiezen?” Ik heb door de jaren heen zoveel fraaie momenten meegemaakt waar ik waardevolle herinneringen aan heb dat kiezen een onmogelijke opgave leek. Ik haalde mijn fotoalbum nog maar eens voor de dag en terwijl ik door de foto’s bladerde borrelden enkele ideen op.

Herinneringen zijn er om te herinneren, toch? :-)

Herinneringen zijn er om te herinneren 🙂

Ik besloot gewoonweg wat letters rondom iedere foto te typen en al snel kwam ik erachter dat er toch meer uit te halen was dan een simpele ’top 10 fotografie’. Overigens vind ik fotografie een woord met een dubbele betekenis. Ik maak graag foto’s maar ik wil absoluut niet verkondigen dat ik een goede fotograaf ben. Het enige dat ik doe is momenten waarvan ik geniet vastleggen om de herinnering te versterken. Dat ik redelijk met een camera overweg kan is mooi meegenomen maar een kleine scherptediepte maakt nog geen mooie foto, zeg ik altijd. Het is de herinnering die je hebt bij een foto die de foto waardevol maakt.

Het is de herinnering die bepaald hoe waardevol een foto voor je is.

Het is de herinnering die bepaald hoe waardevol een foto voor je is. Toch Jop?

Overigens is het wel zo dat ik mijn creativiteit erg goed kwijt kan in deze hobby binnen onze hobby. Compositie bepaalt voor een groot gedeelte de ‘wow factor’ van een foto, maar het allerbelangrijkste is hetgeen dat wordt vereeuwigd. Het kan zijn dat een voor mij waardevolle foto voor iemand anders totaal niet boeiend is, en vice versa uiteraard! Smaken verschillen nu eenmaalextreem als het op fotografie aan komt, gelukkig maar.

Groots genietenvan kleine dingen

Regelmatig komen er goede vrienden van me over de vloer en allemaal hebben ze het mapje met foto’s gezien. Het is mooi om te zien dat de ‘dikste’ vissen zo voorbij worden gebladerd maar bij een foto van Sjors blijft de betreffende pagina even liggen. Ik krijg dan ook direct een lach op mijn smoelwerk bij het zien van Sjors zijn expressie. Dat is waar vissen om draait; plezier hebben in onze hobby!

onderschrift

Dit zijn voor mij zonder twijfel de mooiste momenten!

Dat is waar vissen om draait; plezier hebben in onze hobby!

Samen met Sjors gaan vissenis voor mij zonder twijfel het leukste binnen onze hobby. En wat is er nu daadwerkelijk voor nodig? Een auto, een paar hengels en goesting, meer niet! Het is prachtig om te zien dat Sjors zoveel geniet van de kleine dingen in het leven. Waar de gemiddelde karpervisser bovenstaande vissen misschien als bijvangst zou zien, genieten Sjors en ik volop van deze momenten. Dit is waarom ik zoveel waarde hecht aan zo’n foto 🙂

Het is op veel manieren te zien dat Sjors mij echt als voorbeeld ziet. Maar anderzijds leer ik misschien wel net zo veel van hem. Zo’n onbevangen, zorgeloos en liefdevol leven datSjors leeft is prachtig om te zien. “Geeft toch niks” is de uitspraak waarmee hij me vaak gerust stelt. Geen gepieker, gewoon doen waar je van geniet en genieten van wat je doet. En een keer niets gevangen? “Geeft toch niks” 😉

Succes is niet de sleutel tot geluk, geluk is de sleutel tot succes!

onderschrift

Altijd blij, altijd positief!

Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk vang ik het liefst de prachtigste en grootste karpers die er in onze wateren rond zwemmen. Helaas weten we allemaal dat het vissen op de ’targets’ ook veel nadelen met zich mee brengt. Jarenlang had ik ook de oogkleppen op en vergat ik volledig te genieten van het vissen zelf. Gelukkig zijn die oogkleppen voorgoed aan de kant. Gewoon lekker vissen, n zijn met de natuur en vooral genieten van onze prachtige hobby. Dat genieten is echt mijn sleutelwoord geworden. Niet alleen binnen het vissen maar in alles wat ik doe. Alleen, samen met mijn hond Diesel, broertje Sjors, of met vrienden; genieten staat altijd voorop. Genieten van de kleine dingen, die bij elkaar zo veel meer waard zijn dan die ene roes van je target. “Beleef ik een geluksmoment”, zingen Sjors en ik dan luidkeels, als “brothers in arms”.

Brothers in arms!

Herinneringen uit Twente

Het grootste hoofdstuk uit mijn fotoalbum beslaatde avonturen die Tom en ik samen beleefd hebben. De meeste hiervan speelden zich af in het Twentse land waar we werkelijk iedere sessie wel iets bijzonders meemaakten. In Twente is de verhouding mooie vissen een stuk lager dan bij mij in Brabant en dat maakt het extra bijzonder om samenop de mooiste wateren op zoek te gaan naar hun schatten. En van de karpershebben we zelfs beiden gevangen; een stok-oude rijenkarper waar het karakter vanaf straalt.

moment

Socials zijn voor de gezelligheid maar vangsten als deze maken ze extra bijzonder! Thanks Tom en Nikolai 🙂

Zo viste Tom en ik in de meivakantie een geweldige social. we bevisten drieverschillende wateren en op ieder van deze vingen we prachtige vissen. Tom, camerabaas als hij is, schoot een reeks prachtige foto’s die mijn fotoalbum eervol sieren. Tom en ik zitten precies op dezelfde lijn qua visserij. Ook Tom geniet volop van alles om het vissen heenen laat zich niet benvloeden door de ‘grote vissen scene’. Niets dan respect voor hem en hij weet zijn visserij telkens op een bijzondere wijze vast te leggen.

Wat Tom met een camera kan is echt bizar.

Deze ongelofelijk fraaie schub siert voor altijd een pagina in het hoofdstuk ‘Twente’.

Terug naar de social in mei. Een van de watertjes is een idyllisch putje waar Tom regelmatig vist met zijn maatje Nikolai. Het is een taai dressuurwater maar de vissen zijn echt bizar mooi. Deze zijn zo’n 35 jaar geleden overgezet van het Twentekanaal en zwemmen hiertot op de dag van vandaag hun rondjes. En van deze spiegels kende ik van foto’s, maar ik had nooit gedacht dat ik ooit bij haar in de buurt zou komen. Het verhaal achter deze vis staat beschreven in D Karperwereld en is voor mij een enorm mooie herinnering die me steeds doet beseffen hoe puur onze hobby soms kan zijn!

Een van mijn meest memorabele vangsten.

Een van mijn meest memorabele vangsten diein mijn beleving depassie voor onze hobby perfect weergeeft.

De oude doos

Jullie kennen me natuurlijk allemaal als de Brabantse krullenbol maar dat is pas sinds een jaar of twee zo. Voorheen was mijn maandelijkse bezoek aan de kapper de helft goedkoper (redactionele aanvulling: weet je zeker dat je nu nog naar de kapper gaat WK?) en in die tijd was ik nog veel fanatieker aan de waterkant. Met gemiddeld drie nachten per week sleet ik mijn tijd aan heel wat taaie wateren. Als een echte targetvisser maakte ik jacht op de mooiste vissen in mijn omgeving. Ik maakte zelfs een ‘most wanted list’, een lijstje met targets die ik zou gaan belagen. Dat kwam mijn motivatie ten goede, tenminste dat dacht ik toen.

onderschrift

Zonder twijfel demeest brute schub die ik ooit heb mogen vangen.

Ik heb veel geleerd van de tijd dat ik ’targetvisser’ was. Niet alleen over tactiek maar vooral over mijzelf als visser. Als een paard met oogkleppen op werden de bewuste wateren benaderd. In mijn gedachten zwom er telkens maar n enkele vis; mijn target. Ik vergat volledig om te genieten en de essentie van het vissen was ver te zoeken. De roes bij het vangen van een target was als een drug zo verslavend.

Nooit eerder zat er zoveel tegen voordat ik deze vis ving. De ontlading was daarna dan ook gigantisch groot!

Het is moeilijk om wakker te worden als je niet weet dat je slaapt en daarom ben ik erg blij dat ik nu heb ingezien waar het vissen uiteindelijk om draait. Ik schreef het eerder al in het stukje over Sjors en misschien komt deze drastische omslag in mijn visserij ook wel door hem.Laat ons maar pareltjes vangen, waarbij gewicht van ondergeschikt, wat zeg ik, nutteloos belang is! De unster gaat niet meer kraken bij mij, die ligt thuis ergens ver weggestopt en de laag stof zal enkel dikker gaan worden. Het vangen van mooie vissen versterkt de voldoening maar ook al komt er geen vis op de kant: genieten doe ik volop!

onderschrift

Het was hard werken aan de moeilijke wateren maar de voldoening was steeds groot.

Familie

Het allerbelangrijkste in het leven is toch wel de mensen die we om ons heen hebben. De wereld zou maar een saaie bedoeling zijn als je alleen was, niet dan? Je naasten zorgen voor de sfeer en gezelligheid maar ook voor steun en begrip wanneerdat nodig is. Het is wel eens fijn om jezelf even af te zonderen aan het water maar daarna ben ik dolblij alsik weer omringd ben met mensen (en Diesel ;-)) die me lief hebben. Niets danrespect voor alles en iedereen om mij heen die dat verdienen.

De wereld zou maar een saaie bedoeling zijn als je alleen was, niet dan?

Het klinkt misschien clich maar ik vind dat er wel wat meer positiviteit in hetleven naar voren mag komen. Van de treitervloggers en toetsenbord ridders houd ik sowieso een grote afstand en de krant lees ik al helemaal niet want negativiteit heeft in het leven geen enkele toegevoegde waarde.

onderschrift

Diesel gaat dolgraag mee naar buitenen ik heb hem ook erg graag aan mijn zijde 🙂

De laatste tijd ben ik steeds meer gaan beseffen dat de vanzelfsprekende dingen helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn. Ik spring elke dag rond in blakende gezondheid en gelukkig heb ik een hele warme familie die allemaal veel om elkaar geven. Iets dat helemaalniet zo vanzelfsprekend is. Ik ben hier dan ook heel dankbaar voor wantuiteindelijk heb ik alles in het leven te danken aan mijn ouders, familie en vrienden. En dat geldt niet alleen met kerstmis 😉

Dankbaar voor alles wat mijn oudersmij hebben gegund! Proost!

Onderstaande foto staat niet alleen in dit rijtje omdat ik het een prachtige foto vindt, maar vooral omdat mijn neefjes, nichtje en ikzelf die middag zo gelachen hebben! We hadden het plan om een mooie Moederdag-foto te maken voor onze tante dus gingen we naar een meertje bij ons in de buurt. De twee boefjeshadden zoveel plezier en uiteraarddeden Frauke en ik net zo vrolijk mee. Frauke is als een grote zus voor mij en we gaan dan ook regelmatig samen leuke dingen doen. Ook als we ergens mee zitten kunnen we altijd bij elkaar terecht. Het is mooi om te zien dat we zo een hechte familie hebben, daar ben ik erg dankbaar voor 🙂

onderschirft

Wat een lol hadden we die middag! Deze foto roept dan ook direct een warme herinnering op 🙂

Vrienden voor het leven

Door alle socials die ik afgelopen jaar heb gevist hebben jullie vast in de gaten gekregen hoe belangrijk dat voor mij is. Nu ik het targetvissen (gelukkig) achter me heb gelaten is iedere komende social eigenlijk een ’target’ op zich. De gezelligheiden het ‘lekker vissen’ zorgtop zichzelf al voor voldoening en dat kan enkelnog maar versterkt worden door het vangen van mooie vissen.

Jop, Patrick, David, Dennis, Johan, Danny, Roy, Erik, Pieter, Gijs, Christiaan en nog veel meer – allemaal toppers die het leven een stuk leuker maken. Het liefst zou ik van ieder van hen een foto in dit stuk plaatsen om ze te bedanken!

onderschrift

Afgelopen najaar hebben Jim en ik veel samen gevist, en wt hadden we een plezier!

Eerder schreef ik al over de avonturen met Tom maar ik ben van mening dat hij hier nog een plaatsje verdiend, aangezien we zoveel plezier hebben gehad samen. We hebben gelukkig ook beiden een hoop mooie vissen mogen vangen, waar we het uiteindelijk allemaal ook voor doen. Onderstaande spiegel wisten we allebei een keer te strikken, iets deze vis voor ons toch wel extra speciaal maakt.

odnerdafas;l

Nachtfotografie is een nieuwe uitdaging voor ons. Het maakt een vangstfoto extra bijzonder!

Een maand geleden heeftJoey, al heel mijn leven een van mijn beste vrienden, een ernstig ongeluk gehad. Een frontale botsing met een andere bestuurder. Ik zat aan het water op dat moment, samen met Jop. Het nieuws kwam in deWhatsapp van onze vriendengroep. Ik brak, en we dachten dat we een van onze jeugd-kameraden zouden verliezen. Na een aantal weken coma is Joey nu gelukkig herstellende en we gaan met de vriendengroep zo vaak op bezoek als we kunnen. Ik krijg weer een brok in mijn keel als ik dit schrijf en het besef hoe belangrijk mijn vrienden voor me zijn is groter dan ooit. Deze weekgaan we met de vriendengroep op stap en daar zullen we zeker een biertje proosten op Joey! Volgend jaar is hij er weer bij, dat weet ik zeker 🙂

lasdd

Een van de hoogtepunten uit mijn vissersleven, de topschub van de Paalse plas voor mijn maat Jan!

Sparrenmet Martin

Iemand met wie ik regelmatig boeiende gesprekken heb over alle facetten van het leven is Martin. Afgelopen jaar zijn we steeds meer samen gaan vissen en zelfs een keer naar Frankrijk gereden. In die vijfdagen hebben we beiden veel geleerd en het had van ons zo ng vijf dagen mogen duren. We hebben heerlijk gevist op prachtige wateren, goed gegeten, lekker gevangen en de urenlangegesprekken zorgde ervoor dat we ons geen moment verveelden.Wanneer gaan we weer Martin? 😉

Man, wat heb ik genoten van de vakantie met Martin!

Het is prachtig dat je door een hobby zoveel nieuwe mensen met dezelfde passie kan lerenkennen die je anders hoogstwaarschijnlijk nooit had ontmoet. Niet alleen op het vlak van vissen liggen Martin en ik dicht bij elkaar, en onze gesprekken gaan dan ook slechts de helft van de tijd over onze gevinde vrienden. We kunnen elkaar soms flink opjutten om het beste uit onszelf te halen. Regelmatig hebben we vriendschappelijke discussies waaruit telkens blijkt dat smaken soms sterk verschillen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik ongelofelijk veel respect heb voor hem en Harnold. Van je hobby je werk maken is immersniet eenvoudig!

Het mag duidelijk zijn dat Martin graag hard werkt voor zijn ondernemingen!

Ondanks dat Martin het enorm druk heeft met zijn twee eigen bedrijven probeert hij nog altijd even fanatiek te blijven doen waar het uiteindelijk om draait; vissen.Klagen dat je het te druk hebt en gewoonweg minder vissen kan iedereen. Je tijd zo inplannen dat iedereen tevreden is en je nog tijd over houdt om regelmatig te vissen, dat is alleen weggelegd voor de echte die-hards. Je leeft maar n keer dus die smoesjes bewaar maar voor later, of nooit 😉

as;dflhk

Vriendschap en mooie vissen, dat is voor mij de essentie van onze hobby.

KWO helpt

De afgelopen jaren heeft KWO veel invloed gehad op mijn leven. Zonder de hulp van Michiel, Mark en Jos zou ik veel mensen nooit hebben leren kennen. Ook zou ik zonder hen nooit bij CC Moore terecht zijn gekomen, iets dat ik achteraf nooit zou willen missen! En dan bedoel ik niet de sponsoring (wat overigens mooi meegenomen is voor een student als ik) maar de vriendschappen die binnen het team tot stand zijn gekomen. We noemen het onderling niet voor niets het ‘Dream-team’!

KWO is een platform waar je van beginnende tot gevorderde karpervisser veel nuttige tips en inspiratie kan opdoen. Iets dat heel belangrijk is willen we onze wateren en diens bewoners zo efficint n veilig mogelijk bevissen. Immers willen we met z’n allen over 10 jaar ook nog kunnen genieten van onze hobby. Ik ben dan ook blij om voor KWO mijn ding te kunnen doen en ik kijk enorm uit naar de komende jaren!

Waar ik enorm van geniet zijn de (film)klussen voor KWO. Nog maar een paar weken terug zat ik samen met MH in de Alpen, zonder twijfel de mooiste omgeving waar ik tot nu toe heb gevist.

Halverwege december zijn Mark en ik samen naar de Alpen gegaan om een paar dagen te vissen. Ondanks dat het al best fris was, was MHer van overtuigd dat we wel een aantal vissen konden vangen. Ikzelf stond hier heel nuchter in; iedere vis die we zouden vangen was mooi meegenomen maar ook zonder vis zou ik volop gaan genieten van onze dagen in dit schitterende decor. Deze trip zat er van alles tegen en ook van alles mee. Met recht een memorabele visvakantie!

onder

We genoten beiden volop in de mystieke omgeving!

Tijdens vakanties als deze besef je weerhoe prachtig onze hobby is. Ondanks dat het vreselijk koud was, de vissen niet meewerkten en de auto ons niet goed gezind was kunnen we terugkijken op een memorabel avontuur! Ik wil Michiel, Mark en Jos oprecht bedanken voor alle mogelijkheden die ze mij bieden en minstens zo belangrijk het advies waarvoor ik altijd bij ze terecht kan. Thanks amigo’s!

Het meer was vrijwel helemaal dichtgevroren, een herinnering voor het leven!

La douce France

Een andere vakantie die me altijd zal heugen is die met Dennis Pors. Dennis is van nature een echte avonturier en trok in zijn jeugd met grote regelmaat het Franse land in, op zoek naar karpers. Door zijn drukke baan, gezin en verbouwingen was het al een aantal jaar niet gelukt om op vakantie te gaan. Vorig jaar, na de zoveelste bak koffie in ons eigen land, besloot hij er weer voor te gaan; “kom Willem, we gaan naar Frankrijk!”

onder

Een mooiere vereeuwiging kan ik me niet wensen.

Deze vakantie is nog steeds n van de mooiste die ik heb meegemaakt. Ik koester alle vakanties, begrijp me niet verkeerd, maar dit was echt zo’n sessiewaarin we iedere dag optimaal genoten. Uiteindelijk wisten we slechtsvijf vissen te vangen maar ik zou die vakantie direct overdoen als het kon!

Slechts vijf vissen vingen we die week, en toch is het een van mijn meest memorabele trips!

Vissen in Frankrijk is mooi maar het moet wel bijzonder blijven, althans dat is mijn mening ik. Je kan de visserij in Frankrijk niet vergelijken met die in Nederland. Het is simpelweg een stuk makkelijker om in Frankrijk (grote) karpers te vangen aangezien er daar veel meer zwemmen en zich over het algemeen makkelijker laten vangen.Ik houd mijn visserij in Nederland dan ook compleet gescheiden en zie mijn vistrips naar Frankrijk ook cht als vakanties!

onder

Ik vis heel graag in Nederland maar kijk toch iedere keer weer uit naar een vakantie in het beloofde land.

Nederlands glorie

Het moge duidelijk zijn dat ik geniet van iedere vis die in mijn gezichtsveld komt, al zie ik ze enkelonder het wateroppervlak zwemmen. Uiteindelijk zijn het toch onze gevinde vrienden die ons naar het water doen lokken. Hoe gezellig je vrienden ook zijn, we gaan niet naar het water om te blanken. Het is fascinerend om te zien hoe verschillend karpers zijn ten opzichte van de andere vissoorten in dewateren op onze aardbol. Vrijwel alle vissen lijken tot in detail op elkaar terwijl er bij karpers extreem grote verschillen te bemerken zijn. Welke beschubbing het mooist is mag ieder voor zichzelf weten maar ik ben toch het meest fan van flinke appelschijven op de flank van een mooie volschub!

ondersch

It’s all in the character.

Gelukkig weet ik ieder jaar weer een aantal parelsvan karpers te vangen en deze zijn dan ook de kers op de taart in mijn fotoalbum. Het karakter dat een vis met zich meebrengt heeft voor mij de meeste waarde waarbij het gewichtvan een vis echt geen belang heeft. Sowieso is het wegen van een vis slechts een momentopname datvan het seizoen afhankelijk is. Mijn foto’s dragen in ieder geval geen nietszeggend getalletje met zich mee, enkel de veelzeggende herinnering 🙂

ondersh

Gewicht is voor mij van ondergeschikt – wat zeg ik – nutteloos belang.

Jarenlang was ik geobsedeerd door deze magnifieke dieren en hun omgeving, maar door de jaren heen heb ik wel geleerd dat een juiste balans het belangrijkst is om optimaal te genieten van je hobby. Waar ik tot een jaar of twee terug vrijwel ieder vrij uurtje aan het water door bracht en soms zelfs verplichtingen omzeildeom maar kans te kunnen maken op de mooiste parels van vissen. Nu weet ik wel beter en plan ik de beschikbare tijd goed in om zo optimaal mogelijk te kunnen genieten. Minder vissen zorgt in mijn geval vaakvoor meer genieten 😉

onderschri

Nederlands glorie!

Socials

Socials, zoals ik ze noem, brengen veel voordelen met zich mee. Zo kom je op plaatsen waar je anders nooit zou komen en nog belangrijker: leer je mensen kennen die je anders nooit had leren kennen. Zo nodigde Mark Hoedemakers me laatst uit om mijn lijnen nat te maken op een Belgisch syndicaat. Op voorhand weet je niet wat je kan verwachten maar eenmaal daar waanden we ons in een paradijsje. Ik maakte kennis met een goede vriend van Mark, we dronken biertjes rond de barbecue en vingen zelfs beideneen vis! Eenmoment om te onthouden waarbij onderstaande foto de sfeer van de sessie perfect weergeeft.

odner

We waanden ons in een paradijs. Een plek waar ik zonder deze social nooit terecht zou zijn gekomen.

Belangenbehartigers

Er zijn veel mensen die zich inzetten voor de hengelsport en daar heb ik niets dan respect voor. Zelf probeer ik ook op zoveel mogelijk manieren karpervissen zo leuk mogelijk te houden. Ik kan bijvoorbeeld niet begrijpen dat mensen het in hun hoofd halen afval achter te laten, dat gaat er bij mij echt niet in. Sommige mensen zetten zich in een groter perspectief in voor onze hobby, zoals de mannen achter het VBK, De KSN en Sportvisserij Nederlanddoor zich bezig te houden met regelgeving en visstandbeheer.

Ik bemerk dat er door veel mensen weinig aandacht aan geschonken wordt en ze liever die paar centen in hun portemonnee houden. Het belang van deze organisaties is onmisbaar en het leden aantal moet echt groter worden willen we onze volgende generatie op dezelfde manier laten genieten van het karpervissen zoals wij dat nu kunnen doen.

Voor wijsheden en levenslessen kan ik altijd bij mijn grote vriend Franklin terecht ;-)

Het is mooi om te zien hoe makkelijk een vriendschap tot stand komt tussen twee gelijkgezinde mensen.

Iemand die de essentie van het vissen echt begrijpt is Franklin. Ieder gesprek dat we hebben loopt telkens naar hetzelfde punt; geniet zo lang het kan. Ik ben blij dat ik af en toe een bijdrage mag leveren aan zijn tweemaandelijks levenswerk ‘D Karperwereld’, voor mij ht magazine dat zo realistisch mogelijk blijft wat zonder Franklin hoogst waarschijnlijk nooit zo was geweest. Keep up the good work amigo!

Fun

Ik wil deze reeks afsluiten met een foto die precies weergeeft waar het vissen voor mij om draait. Plezier en vriendschap! Nick heeft zonder twijfel het meest invloed gehad op mijn leerproces binnen fotografie. Ik heb altijd tegen Nick’s fotografie opgekeken (nu nog steeds) en hij heeft me op zoveel verschillende manieren geholpen en genspireerd. Thanks mate, dat we nog maar vaak samen op pad mogen gaan!

aslfdh

Plezier en vriendschap, dat is waar het voor mij om draait!

We zijn eigenlijk nog lang niet aanbeland bij het einde van het album, ener blijven altijd plaatsjes vrij voor nieuwe herinneringen, maar voor nu wil ik het hierbij laten. Iedereen mag voor zichzelf bepalen wat jouw smaak isen of je de foto’s die ik nu met je heb gedeeld mooi vindt. Ik zou nog veel meer mensen willen bedanken in dit stuk maar op dit moment ben ik jullie het meest dankbaar dat je de tijd hebt genomen om mijn verhaal te lezen. Dank jullie wel 🙂

Fijne feestdagen en volg je hart, want dat klopt!

Willem Kwinten

Meer van Willem lezen en zien? Check dan zijn 11 eerdere blogs uit 2016 met de naam Karpervitamines. Wil je genieten van zijn fotografie? Volg dan zijn Facebook & Instagram page!