Special Edition Pop-Ups van Mainline – Nieuw op de markt

KWO Redactie
Mainline Special Edition pop-ups Header

Experimenteren met aas blijft leuk, vooraal als het je ook een gewenst resultaat oplevert. Veel vissers van Mainline experimenteren al jaren met pop-ups, verschillende recepten worden continu getest. Mainline komt nu met de Special Edition pop-ups die bestaan uit recepten die samengesteld zijn door hun eigen vissers. 


Mainline: Vraag tien karpervissers naar hun meest succesvolle voorjaarsaanpak en de kans is groot dat het merendeel de vangkracht van felle, attractieve pop-ups zal benoemen. Al flink wat jaren worden er op veel wateren veel goede vangsten geboekt door gebruik van de pop-ups. Door opvallende pop-ups aan te bieden op bijvoorbeeld een Chod- of Spinner rig in de zones waar de vissen zich laten zien.

Kevin Diederen met een mooie schub gevangen op de Scopex & Blackcurrant pop-up.

Diverse consultants en klanten van ons maken zelfs het hele jaar gebruik van opvallend haakaas. Zo gebruiken ze felle pop-ups als een een alternatief haakaas dat als een kers op de taart valt tijdens de visserij in de zomer en het najaar. Veel van onze vissers experimenteren al jaren bij het maken van eigen pop-ups. We hebben dan ook een aantal van deze vissers gevraagd enkele recepten van hun te delen. Het resultaat zijn de nieuwe Special Edition pop-ups.

Julien zet maar al te graag de Acidic Pinenana pop-up in.

De Special Edition pop-ups zijn voorzien van een zeer hoge dosering van de beste attracties. Daarnaast hebben ze meer dan voldoende drijfvermogen om grove pop-up presentaties zoals hinged, chod en spinner rigs een langere tijd aan te kunnen bieden. Hierdoor ben je ervan verzekerd dat je met een zo attractief mogelijk aas vist en je rigs naar behoren functioneren. En ondanks dat we geen vangstgarantie kunnen geven komen we met deze “vertrouwen in potjes” erg dicht in de buurt.

De range Special Edition pop-ups zijn verkrijgbaar in drie verschillende attractor/kleur combinaties in 15 millimeter formaat.

Verkrijgbaar in de kleuren: geel (Acidic Pinena), wit (White Banoffee) en roze (Scopex & Blackcurrant).

1. Scopex & Blackcurrant

Sinds Kevin Diederen op jonge leeftijd zijn eigen aas maakte heeft hij al een zwak voor de goede oude Scopex flavour. En tijdens de vele jaren die hij als karpervisser aan de waterkant door bracht is dit eigenlijk niet veranderd. Gecombineerd met de zoet, fruitige Black Currant flavour en een meer dan riante dosis van de mierzoete Sweet Ade hebben Kevin en diverse andere vissers al erg goede zaken gedaan op een diversiteit aan wateren. Van intieme kanaaltjes tot en met diepe afgravingen en van polder tot circuit water…

De Scopex & Blackcurrant, de favoriet van Kevin Diederen.

De all-time favoriet heeft zich meer dan reeds bewezen en is al flink wat jaren ongewijzigd. We zijn dan ook blij dat Kevin Diederen zijn recept met ons deelde voor het Special Edition pop-up project. De pop-ups die gebaseerd zijn op de originele home mades zijn voorzien van een mooi subtiel roze kleur en 15 mm van formaat.

Ze zijn voorzien van een subtiele roze kleur…

en verkrijgbaar in 15 millimeter.

2. Acidic Pinenana

Geel gekleurde, fruitige pop-ups zijn ook zo’n echte klassieker. Veel vissers vangen er elk jaar weer een lading grote karpers op. Franse specimen visser Julien Blot is daar eentje van en gaf een geheel eigen draai aan een op Pineapple gebaseerd haakaas. Zo combineerde hij de originele Mainline Pineapple flavour met een mix van Banana, de zacht en subtiele Peach Ade en een flinke dosis Sweetner.

De Acidic Pinena pop-up is de favoriet van Julien Blot.

Om het geheel af te maken is er ook nog een dosis boterzuur toegevoegd. Dit normaliter enorm heftig stinkende goedje is een van de beste attractors voor karper en zal samen met de overige flavours al snel de aandacht trekken. De felle Acidic Pinena, zoals Julien ze zelf noemt, zijn perfect te gebruiken voor een single hookbait aanpak. Vis ze actief op plekken waar je tekenen van activiteit kan waarnemen. Maar vergeet ook zeker niet om ze een goede kans te geven als een gele kers op de taart indien je vist op voerplekken!

De gele kerst op de taart 😉

3. White Banoffee

Het derde aas in de Special Edition pop-up range is er eentje met een haast legendarische status. Vissers zoals Danny Fairbrass en Darrell Peck hebben al regelmatig in de picture gestaan met geweldige vangsten die zij deden op hun zelf gemaakte White Banoffee wafters. Dit motiveerde vele vissers om ook zelf aan de slag te gaan met de heerlijke mix van Milky Toffee, Banana & Pear, Sweet Ade en de Cell Activator.

De White Banoffee heeft zich in de praktijk al goed bewezen.

Zowel in wafters als pop-ups zijn hier al ontelbaar veel vissen op gevangen. Kijkend naar een derde optie voor de gelimiteerde pop-up range was het ook een echte “no brainer” om deze witte karpersnoepjes toe te voegen. Zo kan je zelf ook de vangkracht van deze specials ervaren zonder je handen vies te hoeven maken.

De witte kapersnoepjes, een echte ‘no brainer’.

Deze pop-ups zijn vanaf 23 april in een LIMITED EDITION oplage te koop.

Veel succes!

Team Mainline


Wil je meer weten over de Special Edition pop-ups of over de andere Mainline producten? Bezoek dan de website en vergeet ook niet om de Facebookpage te liken om op de hoogte te blijven van de laatste nieuwtjes!



Er zijn geen reacties

Voeg je reactie toe